Konsten att föra över gamla data till en ny anläggning ger ibland oväntade fynd.
Någon gång 2005-6 läste jag en mängd beskrivningar av The Big Bang och funderade....
Marknadsföring - ett himmelskt projekt. Initiativet till projektet "Gud ser allt" togs redan i världsalltets begynnelse. Budskapet förmedlades med ett "nyårsfyrverkeri" som benämnes The Big Bang.
När vår planet ansågs redo för mänskligt liv startade den muntliga traditionen. Förutsättningarna spreds snabbt via den växande befolkningen genom muntlig tradition.
En begränsningsregel infördes - projekt Babels Torn - detta innebar att budskapet fick alternativa variationer.
På detta vis utvecklades människans förmåga att tänka fritt och i olika banor.
För 2000 år sedan ansågs tiden mogen att specialisera verksamheten och dela upp den i avdelningar var och en med sin egen inriktning.
Projektet "Gud ser allt" hade genom grundlig marknadsundersökning kommit fram till att varumärket behövde stärkas. Detta skedde genom att sända Guds son till jorden.
Ja så här långt hade jag kommit i funderingarna. Resten är historia. Läs Bibeln.
15 timmar sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar