RealClearPolitics fångar nästa allt som skrivs i små och stora tidningar.
En artikel hittar jag i http://www.realclearpolitics.com/ där Joe Canason beskriver förändring i McCains marknadsföring gentemot Barack Obama. Han antyder att "smearing" blivit vanligare
igen efter det att Steve Schmidt, tidigare medarbetare till Karl Rove övertagit ansvaret för kampanjen. Beskrivningen baserar sig på samma metod som Bush propagandaagrupp genomförde för att vinna över McCain.
Tittar man på vissa bloggar som beskriver Karl Rove goda råd för att vinna val som han delgav intresserade vid sitt besök i Sverige så stämmer det inte alls. Nu förfaller det vara en metod som anammats av våra lokala lobbyister. Att tala illa om motståndare är lågt om man vet att det inte är hela sanningen utan en bild för att förvända blickarna.
Jag har stor respekt för McCain och så här i backspegeln hade det varit en bra president i USA -
redan år 2000. Men i dag står det och väger mellan Obama och McCaine och det förefaller att den som har bästa "smearing organisation" vinner. Det är att föredra den som har bästa programmet. Sedan väljer de som berörs - amerikanerna.
11 timmar sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar