fredag 2 december 2011

Redovisning av intäkter- inkl. ursäkter.

Moderaterna har en taktisk mycket driven rådgivare - Schlingmann.
Är det detta som får Moderaterna att först vidhålla sin uppfattning om hur bidrag till Politiska partier bör hanteras , för att sedan när motvinden blir för stark kasta om sin uppfattning och slingra sig ur det prekära läget? Ja jag vet att man måste se hur landet ligger för att i god ordning vända kappan åt rätt håll.

Sofia Arkelsten informerar ordentligt i sina brev till medlemmarna och gör det på ett sätt som
låter oss förstå , att" inget har hänt vi har
hela tiden varit av den uppfattning som nu presenteras."

Sedan kan jag fundera över varför lotterier måste ingå i redovisningen av partibidrag.
Vår vanliga uppfattning är ju att lotterier kan säljas av föreningar som har tillstånd.
Men eftersom det var Håkan Jjuholts splittrade gäng som mer eller mindre har skaffat sig monopol på lotterier - så borde man tydligen kolla om det är otillbörligt att sälja lotter på PRO.

Mitt råd är - lyssna nu ordentligt och fatta ett beslut som vi kan stå upp för längre än till dess pressen och medborgarna börjar gny. Behovet av att ändra sin uppfattning innebär att tänket inte var klart vid första presentation.

Som Moderat gillar jag vare sig monopol som oligopol och det tror jag är fallet för flertalet Moderater.

Inga kommentarer: