fredag 29 maj 2009

SOMALIER / NYA SVENSKAR ???

Jag är för en invandringspolitik som hjälper folk som flytt från sina hemländer, att få igång ett bra liv i vårt land. Men när jag läser att " Svenskar dödade i Somalia" blir faktiskt informationen ofullständig.
Människor som blivit svenska medborgare bör bli av med sitt medborgarskap om de deltar i krig i sina gamla hemländer. Sverige tar hand om människor som har ett behov av en trygg
tillvaro. Möjlighet att få arbete inom någon sektor i Sverige är ganska stor och dessutom ett samhällskrav ställt på alla medbborgare. Den som kan försörja sig själv och sin familj lever ett gott liv i vårt land. Det får inte bli en station för stamkrigare som först och främst blir medborgare med rätt till försörjning och som sedan utnyttjar oss för att föra krig mot andra i främmande land.
Hur flata får våra myndigheter vara! Folk som flytt från krig och elände skall vi ta hand om
och försöka se till ,att de får en fristad och arbete. Somlier som kommit hit för att få skydd
mot våldsamheter - skall inte bara komma hit för att vila upp sig och sedan fara tillbaka för att slåss.
Jag anser att regeringen måste sätta en gräns. Att inte reagera är att bjuda in främlingsfientliga
partier i dansen om EU-röster och för den delen om riksdagsröster också.
Vissa myndigheter uppträder inte tillräckligt strikt i sådana frågor.
Glöm inte att rösta på EU-valets kandidater. Vi bör upp till 40% ´minst.
Men att säga som jag gör innebär naturligtvis ,att jag inte vill se SD i EU eller i kommunfullmäktige och heller inte i Riksdagen. Men vem spelar dem i händerna???

Inga kommentarer: