måndag 19 november 2007

Apotek med bra service.

Har i dag besökt min läkare för hälsokontroll. Ett knä slutade fungera som önskvärt är i fredags.

Läkaren undersökte knät och konstaterade inflammation. Hon ordinerade en medicin - kl 09.00

Sedan åkte jag hem och ringde Apotekets servicetelefon - knappade in födelsenummer och pinkod. Efter någon minut svarade man på apoteket - ja det förelåg ett nytt reccept- v g sänd det till min affär. Svaret blev - du har det i din butik i morgon.

Alltså snabbt beslut och distribution.

Två företag med stalig anknytning som på noll-tid kan effektuera min beställning.



Jag känner inget behov av privatisering i nuläget.

Ideologin får ej i "totalitär" mening genomföras utan prövas från objektiva grunder.

För övrigt är jag moderat och anser ,att mycket kan privatiserat om argumentation och verklighet överenstämmer

Inga kommentarer: