fredag 25 juli 2008

Kyrklig marknadsföring

Kyrkans Tidning vill ha klart för sig att läsaren av hemsidan är prenumerant.
Följden är att de nyheter man vill sprida till hemsidans läsare är begränsat till tidningsköpare alt. prenumeranter. Modellen torde passa bra för sekteristiska budskap till en mycket snäv grupp med rigida åsikter.
Kyrkans Tidning borde väl vara intresserad av att nyhetsmaterialet och artiklar i övrigt fick en större läsarskara. Svenska Kyrkans uppgift kunde dramatisk utöka sin påverkan utöver de 15 personer som kommer till gudstjänsterna.
Jag har skådat DAGEN - ingen begränsning som stör.
Världen i Dag - uppfattningar som stör men det går att ta del av innehållet.
Kyrkans Tidning skulle kunna bli ett smultronställe för kyrkligt intresserade genom att avskaffa lösenordet. Och vad säger Svenska Kyrkans marknadsavdelning.? Man kanske skulle ha lösenord eller visering för att få besöka gudstjänsterna.
Medlemsantalet beräknas till 1.ooo pers. 15 personer innebär 1,5% så jag kanske överdriver.

Inga kommentarer: