lördag 20 mars 2010

LOTTO slumpens skördar eller naturmetoden?

Nu har jag vunnit pengar igen på LOTTO. Tjugo spänn blev det denna Lördag. Metoden som tillämpas tycker jag inte har den spänning som det hela kunde ha blivit. Ett datasystem utgör som numera vanligt lyckans fe. Jag funderar om någon klurig spelkreatör dvs. en som gör datorspel kan finna ett system som knäcker koden - om det finns en kod?
Dragningarna blir lika tråkiga som dragningarna i Postkodmiljonären - där man först går omkring och tackar alla vinnare. Dragningen sker alltså långt innan TV-sändningen.
LOTTO kunde väl göra en grej av det hela genom att fylla två stora grytor med alla kulor
som förekommer alltså från ett - till trettiofem. En duk över grytan och den utsedde/a kontrollanten som först har kontrollerat att alla kulor är med och sedan plockar sju kulor ur grytorna . Kulorna registreras via ett dataprogram där samtliga spel är inmatatde.
De fyra extrabollarna måste naturligtvis också plockas upp.
För varje dragning kan redovisning av resultatet ske live- antal vinstrader ,pengar ja rubbet.
Själv skulle jag känna mig trygg över att inget datafel har insmugit sig eftersom dragningen då är
offentlig.
Den här "omedelbara" kollen av Joker borde kunna lösas på samma vis.

Inga kommentarer: