tisdag 27 maj 2008

Tips från Erixon!

Han är alltid vaken när det gäller politik. Den är visserligen högerinriktad och det anser jag är bra. Men ibland förefaller han vara så het på den ensidiga gröten att jag tror han är lobbytomerad.

Alltnog dagens tips gäller Östgöta Corren som höjer rösten i en mycket viktig fråga.
Tänk om Moderaterna vinner valet och något borgerligt parti backar så mycket att det
blir vänsterregring igen. Det skulle vara skadligt. Men budskapet är seriöst - börja organisera Alliansen på nytt. Själv har jag skrivit ganska regelbundet till Moderata Samlingspartiet i ärendet. Glöm inte bort att Ni ingår i en allians och inte kan köra loppet själva. Det är klart när det gäller försvaret är det väl så. Men tittar vi i loppet på våra kanoner sitter ingen ammunition där. T o m tomhylsorna lyser med sin frånvaro. Studiebesök i Finland och Norge anbefalles å det varmaste. Nuvarande försvarspolitik är undermålig. Snart få vi kapa tofsen på den ekonomiska stoppklossen som tydligen har befälet även över försvaret. Försvarsministern han bara hänger med. Om jag inte vore moderat skulle det vara egalt vad Ni gör, men jag vill vara med och vinna valet om partiet verkar för Alliansens uppvaknande. Tomma ord är ganska värdelösa.

Inga kommentarer: