tisdag 23 september 2008

Kling & Klang i Malmö

Reepalu kan väl få vara med på något hörn också.
Han och någon polisiär höjdare -(utan hjälm) påpekar att trots att vi var rädda för att staden skulle slås i spillror under EU arrangemanget så blev det lugnt.
Det var bara några skyltfönster som förstördes.

Det kommer mig osökt att tänka på en av våra skolhistorier för sexti år sedan.
"Den rasande bonden sa till sin dräng att jag skall slå dig sönder och samman."
Repliken kom" Tänk att han hotade mig med att nästan slå ihjäl mig och så bröt han bara armen ur led"

Ur led är tydligen den etiskla utbildningen vad gäller Kling & Klang i Malmö.
Vi två tillfällen har man lämnat ut namn på folk som anmält krimminell verksamhet.
Jag undrar om de var det polisbefäl som beordrade hjälm av som stod för den bravaden?
Men skall man beordra hjälm på så måste det finnas något att sätta den på.

Inga kommentarer: