fredag 23 oktober 2009

Kommunförbundet en prisjämförelse.

För några timmar sedan skrev jag om Vårdförbundet och att Kommunförbundet vill säga upp det sista året med dess lönepåslag av 2%. Jag har nog inte helt fel i det resonemanget,
Jag nämnde för min fru, att man kanske skulle titta på löneutvecklingen i Kommunförbundet också. Men TV hann före . En pluspoäng var dock att den kvinnliga chefstjänstemannen fått ett lönepåslag i storleken 86%. Det var mer blygsamt för ordförande som hade svårt att fatta frågan. Nu får väl Alliansen börja fundera på sin strategi. Dra inte ideologiska önskedrömmar för långt. Vi kanske vinner valet , men riskerar att förlora anseendet. Det börjar bli en rad händelser som tyder på för mycket tilltro till maktens berusning.
Exempel ett, Tibbleskolan - såld till för lågt bris. Moderaterna sade att det hade ingen med att göra och stod fast för sin givmilda attityd. (Täbymoderaterna med full koll=majoritet.)Privatisering är helt OK och nyttigt. Men i Uppsala där Vård och bildning förlorat två upphandlingar till privata företag luktar en aning unket. Var man dåliga på att räkna eller ville man,att det skulle privatiseras - för ideologins skull?
Vårdförbundsavtalet,som man vill säga upp sista året av avtalet som skulle ge personalen 2%.. Ideologin igen- jag avser jobbskatteavdraget som säkert ger vårdförbundets medlemmar mer än de två procentiga påslaget.
Snygga till nu inför valet - Men jag är Moderat och menar, att man skall kritiskt granska vår verksamhet.

Inga kommentarer: