fredag 13 februari 2009

Riksdagsmotioner & Knutbykvitter.

Läser bloggen Ericsson i Ubbhult , Jan Ericsson är moderat riksdagsman. Han informerar ibland om vad sig tilldrager i Riksdagen.
Ni kommer kanske ihåg problemet med att barn skuldsattes av sina hängivna familjer. Parkeringsböter för 10.000 tals kronor och annat.
Motioner i detta ärende har kommit in från Moderater,Folkpartister och Socialdemokrater.
Enligt uppgift minskar antalet barn som skuldbelägges rent ekonomiskt. Men en och annan får på huden för pangade fönster m.m. Men det är bra med partiernas omtanke om barn och att den kommer från så många partier som möjligt.
En annan motion från MP ställer frågan om man kan fler än två vårdnadshavare - Trekant med knuff?
Vänsterpartiet motionerar om att byta ut benämningarna mor och far till det mer könsneutrala
förälder. Varför inte till Stalin han var ju hela vänsterns fader under lång tid.


Sedan till en betydligt mer nästående fråga här i Knutby. Från anslagstavlan vid återvinningsplatsen hade ett väl förseglat plastfodral fallit. Texten fångade mitt intresse.
Ingen avsändare angavs. Upplysningen att Jordens undergång var uppskjuten!"
Vidare en pamflett: Att vinna seger för Honom. Predikan av Kim Wincent, 6 december 2003.
Två utdrag med överskrifter Krigsråd"i det lilla tältet" och "Jag vill ha ett blodigt svärd"

Skrivaren hänvisar till att den 6 december 2003 var en månad före mordet.
Jag undrar om det inte är Alexandras död de tänker på? Bedja - imperfekt orsaken? Kanske inte ändå?
Jag får väl säga som alla andra bråkmakare fast omvänt "Ni vet var jag finns"

Inga kommentarer: